środa, 5 sierpnia 2015

Co warto ze sobą łączyć?



MUSLI + CYTRUSY ====>  Płatki owsiane oraz orzechy, które stanowią skład musli są dobrym źródłem żelaza. Aby zwiększyć jego przyswajalność warto musli połączyć z produktami bogatymi w witaminę C, np. z owocami cytrusowymi.

POMARAŃCZE + ORZECHY ====> Pomarańcze, jako cytrusy są bogatym źródłem wit. C, która warunkuje odporność organizmu. Dobrą kondycje układu immunologicznego można zwiększyć spożywając z cytrusami orzechy, które mają w sobie sporo wit. E oraz selenu.

WARZYWA + OLIWA ====> Witamina C zawarta w warzywach szybko ulega utlenieniu. Aby zapobiec jej utracie należy dodać oliwę, która pokrywając warzywa chroni wit. C przed szkodliwym działaniem tlenu. Innym zastosowaniem tłuszczu jest umożliwienie wykorzystania wit. A, w którą bogate są m.in. marchew czy papryka.
 
SZPINAK + JOGURT ====> Szpinak bogaty jest w wiele witamin i składników mineralnych, jednak oprócz tego zawiera kwas szczawiowy, który może ograniczać przyswajanie np. wapnia, jak również sprzyja rozwojowi kamieni nerkowych. Aby zapobiec jego szkodliwemu działaniu szpinak powinno łączyć się z produktami mlecznymi, np. z jogurtem, gdyż zawarty w nich wapń wiąże kwas szczawiowy i zapobiega jego kumulowaniu się w narządach wewnętrznych.

MIĘSO + CHILI ====> Ostre przyprawy pobudzają trawienie oraz działają bakteriobójczo, dlatego też przyspieszają tempo metabolizmu i ułatwiają spalanie zawartego w mięsach tłuszczu.

RYŻ + ZIELONY GROSZEK ====> Brązowy ryż dostarcza wiele białka, które jednak jest ubogie w lizynę, czyli aminokwas odpowiedzialny za syntezę własnego białka przez ludzki organizm. Niedobór lizyny można uzupełnić podając ryż z roślinami strączkowymi, np. z zielonym groszkiem.

MAKARON + KURCZAK ====> Produkty wysokowęglowodanowe, np. makaron, chleb spożywane na pusty żołądek mogą powodować senność. Aby tego uniknąć wystarczy, że wzbogacimy posiłek w białko, np. w postaci chudego mięsa z kurczaka. Stymuluje ono metabolizm i zapobiega nadmiernemu wydzielaniu serotoniny, która odpowiedzialna jest za uczucie senności.

RYBY + ZIELONE WARZYWA ====> Zielone warzywa oraz produkty mleczne są bogate w wapń. Jego wykorzystanie zależy od podaży witamy D, w którą bogate są ryby. Dlatego warto przygotowywać ryby z dodatkiem warzyw.


Na podstawie artykułu z czasopisma "Sekrety medycyny", nr 3/2015

0 komentarze:

NOWOŚĆ

NOWOŚĆ
Na zamówienie

Videoprzepis

Zaglądam na...

Top Blogi