piątek, 4 października 2013

Rumowy murzynek z kruszonką i śliwkami

Składniki:
*na ciasto
- 2 szklanki mąki pszennej
- 25 dag masła
- 20 dag cukru pudru
- sok z 1 cytryny
- 5 jajek
- 3 łyżki kakao
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 10 kropli aromatu rumowego
*na kruszonkę
- 10 dag mąki pszennej
- 10 dag cukru
- 2 łyżeczki cynamonu
- 10 dag masła
*dodatkowo
- ok. 70 dag śliwek węgierek
- tłuszcz i tarta bułka do formy

Sposób przygotowania:
1.Składniki kruszonki wkładamy do miski, siekamy, zagniatamy, następnie lepimy kulę, którą wkładamy do lodówki na 30 min.
2. Masło ucieramy na puch z cukrem pudrem, nie przerywając ucierania dodajemy kolejno sok z cytryny, żółtka, aromat rumowy oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. Ciasto delikatnie mieszamy z ubitymi białkami, później wylewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i obsypanej tartą bułką.
3. Śliwki myjemy, osuszamy, wyciągamy pestki i układamy na cieście (skórką do dołu). Na końcu posypujemy rozkruszoną kruszonką. Ciasto pieczemy ok. 1 godz. w 180 stopniach.

7 komentarze:

Ervisha pisze...

Podoba mi się pomysł na murzynka... Nie jadłam takiego :)

Anonimowy pisze...

z kakao nie z kakaem a broń boże z kakałem, w kuchni używamy kakao a nie kakało
takim kakałem z patyczkiem (Ł) można by się udławić

Karmel-itka pisze...

ale Ty mnie kusisz!

Anonimowy pisze...

I ta kruszonka smakowita..ech

Jedzmy-zdrowo.pl pisze...

Szczerze - przyzwyczaiłam się do murzynka bez kruszonki. Ale ten wygląda kusząco - muszę przygotować sobie ;)

Anonimowy pisze...

jaka wielkość blaszki :)?

Pokochaj gotowanie pisze...

Ok. 25x30 cm

NOWOŚĆ

NOWOŚĆ
Na zamówienie

Videoprzepis

FlyB - Kulinaria
Lista Blogów Kulinarnych
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
przepisy kulinarne