niedziela, 24 listopada 2013

Ryżowy pudding z nutą pomarańczy

Składniki:
*na pudding
- 500ml mleka
- 200 ml soku pomarańczowego
- 200g ryżu do risotto
- 1 łyżka masła
- 100ml słodkiej śmietany
- kawałek kory cynamonu
- cukier
*na sos
- 3 gruszki
- 3 łyżki cukru
- 1/3 szklanki soku pomarańczowe
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 3 łyżeczki masła

Sposób przygotowania:
1. W garnku na łyżce masła podsmażamy ryż, następnie dodajemy korę cynamonu, wlewamy sok i chwilę gotujemy. Stopniowo dolewamy gorące mleko, często mieszając, by nie przypalić, wsypujemy cukier według uznania, ja dodałam ok. 1 łyżki. Gdy ryż wchłonie cały płyn i będzie miękki, przykrywamy i odstawiamy na kilka minut.
2. Gruszki obieramy, kroimy w plasterki i podsmażamy na maślę, następnie dodajemy cukier i lekko je karmelizujemy. Później wlewamy sok, przyprawiamy cynamonem i smażymy aż gruszki będą miękkie, ale nie rozpadały się, a płyn nieco zredukuje.
3. Do ugotowanego ryżu dodajemy śmietanę, mieszamy i chwilę podgrzewamy, gotowy wykładamy na talerz i polewamy sosem gruszkowo-pomarańczowym.


2 komentarze:

Magda pisze...

uwielbiam ryżowe puddingi :) pomarańczowa wersja mi się podoba!

www.natalia-i-jej-świat.pl pisze...

Cześć
Nie wiem czy juz ci pisałam, że mam nowego bloga.
Stąd moje pytanie czy chciałabyś być dodana do jego bazy?
Jeśli tak to zapraszam po szczegóły.

bazafajnychblogow.blogspot.com

NOWOŚĆ

NOWOŚĆ
Na zamówienie

Videoprzepis

FlyB - Kulinaria
Lista Blogów Kulinarnych
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
przepisy kulinarne