sobota, 31 sierpnia 2013

Kapusta włoska zasmażana

Składniki:
- 1 cebula
- 1 mała główka włoskiej kapusty
- szczypta cukru
- 5 dag masła
- 1 czubata łyżka mąki pszennej
- sól i pieprz
- 2 łyżki octu
- garść posiekanego koperku

Sposób przygotowania:
1. Kapustę płuczemy, suszymy, następnie szatkujemy jak na surówkę. Później przekładamy ją do garnka i zalewamy wodą, tak by ją lekko przykrywało. Przyprawiamy cukrem i solą. Gdy kapusta puści sok, odlewamy połowę płynu do drugiego garnka i gotujemy ją do miękkości.
2. Cebulę obieramy i szatkujemy, podsmażamy na maślę, oprószamy mąką, zasmażany, podlewamy odlanym wywarem z kapusty, mieszamy aż powstanie gęsty sos.
3. Do zasmażki dodajemy ugotowaną kapustę, przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i octem oraz posiekanym koperkiem. Zasmażamy jeszcze kilka minut, podajemy jako dodatek do obiadu.

19 komentarze:

Kuchnia domowa Ani pisze...

Musi być smaczna!

Joy pisze...

Wspaniałości pyszności, przejrzałam bloga i zaśliniłam klawiaturę! Wspaniała robota!
Nominowałam Cię do LBA, więc o ile chcesz i masz czas to zapraszam do odpowiedzi na pytania:)

Pozdrawiam,
http://made-in-joy.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję za PRZEPIS - WSPANIAŁY :)

Anonimowy pisze...

przed chwilką zrobilam kapustkę - PYCHA!!!!

Anonimowy pisze...

zrobiłam ale dodałam troszeczkę kiszonej kapusty i pieczarki-pyszne.

Anonimowy pisze...

Świetny przepis. Właśnie ją zajadam ze smakiem.

Anonimowy pisze...

Ja polecam użycie soku z cytryny zamiast octu- nie zabija witamin a równie dobrze podkreśla smak. Ocet w diecie dzieci powinien być zakazany! Brak w przepisie zalecenia użycia kopru, który doskonale pasuje.

Anonimowy pisze...

Pyszna ale ja dodaję jeszcze marchewkę oraz kiełbaskę...-i smakuje REWELACYJNIE...a koper jest w przepisie więc radzę co poniektórym czytać ze zrozumieniem...:)

Anonimowy pisze...

zrobiłam mam nadzieje że wszystkim będzie smakować , też dalam cytrynkę , a chciałam zrucić uwagę , że w przepisie jest koper i rzeczywiście koper dodał finezji pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Lena - a ja jako postawę smaku dałam wędzonkę. Też smaczne :)

Anonimowy pisze...

Kapustka tylko z koprem! Dodałam na szybko skwareczki ze słoninką (wiem, wiem, że nie zdrowe, ale masła nie miałam akurat). I też z cytrynką. Pycha! Dzięki :)
Pozdrawiam,
Joasia

Piotr pisze...

Znakomity przepis. Dziękuję!

Unknown pisze...

można dodać ocet jabłkowy zamiast cytryny...:)

Unknown pisze...

Przecież jest koper w składnikach

Unknown pisze...

Przepis sprawdzony wielokrotnie, polecam

Unknown pisze...

A ja wlasnie robie kapustę z przepisu

Luna pisze...

A ocet balsamiczny może być ?

Unknown pisze...

Świetny przepis na obiad .

Unknown pisze...

Ja podaje kapustę w 1/8 kawałki ugotowaną i polaną bułką z masłem.Gotuję połówki i dzielę 😋

NOWOŚĆ

NOWOŚĆ
Na zamówienie

Videoprzepis

FlyB - Kulinaria
Lista Blogów Kulinarnych
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
przepisy kulinarne