piątek, 14 października 2011

Mleczna kanapka

Składniki:
*na ciasto:
- 6 jajek
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- 3 łyżki kakao
- 2 łyżki oleju
- 3/4 szklanki cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
*na masę:
- 200g masła
- 150g margaryny
- 2 szklanki mleka w proszku (niebieskie, pełnotłuste)
- 2/3 szklanki cukru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1/2 szklanki mleka
*dodatkowo:
- 1 tabliczka czekolady mlecznej lub gorzkiej
- kilka łyżek mleka


Sposób przygotowania:
1. Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec dodajemy cukier, następnie żółtka, cały czas ubijając. Dodajemy olej, mąki z proszkiem do pieczenia, kakao, miksujemy. Ciasto wykładamy do wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia średniej formy.
2. Pieczemy ok. 25-30 min. w 180 stopniach (do momentu suchego patyczka).
3. Mleko płynne zagotowujemy z cukrami, studzimy. Masło i margarynę ucieramy, dodajemy do niego wystudzone mleko, dalej ucieramy. Na końcu wsypujemy mleko w proszku i ucieramy na gładką masę.
4. Czekoladę rozpuszczamy w kilku łyżkach mleka, tak by powstała jednolita polewa.
5. Ostudzony biszkopt kroimy wzdłuż i przekładamy mleczną masą. Na końcu polewamy rozpuszczoną czekoladą, wkładamy na 1 godz. do lodówki. Przed podaniem ciasto wyciągamy wcześniej z lodówki.

9 komentarze:

asieja pisze...

takie kanapki chciałabym jeśc codziennie:-)

Kika pisze...

Bardzo podoba mi się przepis na ten krem. Nie ma w nim żelatyny, a to dla mnie ważne. Wygląda na bardzo gęsty. Zapisuję i koniecznie muszę wypróbować! Dzięki

rysz pisze...

pamiętam jak jeszcze nie tak dawno temu zajadałam się kupną "mleczną kanapką" :) najwyższa pora zrobić to samemu :)

manoria pisze...

Wygląda mega apetycznie, z chęcią się poczęstuje. Pozdrawiam

"moje pasje" pisze...

wygląda świetnie. Mój synek lubi te mleczne kanapki :) Chyba go zaskocze :)

Anonimowy pisze...

Mniami. Lubie mleczne kanapki. Ciasto wyglada pysznie ale zamiast czekolady dodałabym np wzorki z bialego lukru.

Anonimowy pisze...

Fakt dla mnie też tej czekolady jest za dużo. Ale mysle ze gdyby dac jej mniej bd okej. Mmm skusiłabym sie na takie ciacho.

Anonimowy pisze...

zrobiłam i jest pyszne prawie jak mleczna kanapka

Anonimowy pisze...

Swietne spróbowałam i jest bardzo podobne w smaku do tej sklepowej.:-)

NOWOŚĆ

NOWOŚĆ
Na zamówienie

Videoprzepis

Top Blogi